tisdag 6 mars 2012

Ny kamera

Jag har köpt en ny kamera på firman, en Canon 60D. Eftersom jag ska få låna en 18-200 zoom från min mor köpte jag den med ett fast 50 mm f/1.8-objektiv istället.

Spatt-katt fick äran att bli bild nummer 0001.

Än så länge har jag bara använt automatiklägena. Här sportläget med seriebildstagning på en liten S. som hoppar på studsmattan.

Ljuset blir onekligen fint i halvmörker...

Kanske inte särskilt tekniskt bra bild, men läcker trädskugga på huset.

När det blev mörkt visade den vad en systemkamera går för. 50-talsutbyggnaden är byggd av lättbetongblock, men så här tydligt brukar vi inte se dem.

Jag gav mig till och med på att fota i mörker och kunde konstatera att kameran ser mer än ögat. Men varken stativ eller bildstabilisering gjorde förstås bilden (tagen mot kyrkan) suddig.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar