söndag 19 augusti 2012

Plommonträd och kvällssol

Vi köpte ett plommonträd på sensommarrea hos Bellis tidigare i veckan. Det är ett så kallat familjeträd, med fyra olika inympade sorter. Ikväll grävde vi ned det, bredvid det gamla sork-dödade körsbärsträdet från den tidigare ägaren. Vårt gamla plommonträd dog efter förrförra vintern, den andra av de två smällkalla.

Det var varmt och soligt på eftermiddagen, men framåt kvällen kom det moln. Den här bilden är tagen 19:37, när solen tittade fram en sista gång. Tyvärr hade jag inte systemkameran med mig - ljuset var minst sagt fantastiskt.

Sen klippte jag största delen av gräsmatten på  35 minuter. Ostadigare väder väntar i veckan, så lika bra att passa på.

/A.

1 kommentar:

  1. Eftersom ni verkar lika intresserade av gamla missionshus som jag tänkte jag att jag skulle dela med mig av mitt nya fynd bland bloggare med missionhus, en förening som bevarar ett fint stort missionshus i Hammarby. http://hammarbymissionshus.blogspot.se/

    MVH Ellen

    SvaraRadera