måndag 31 oktober 2011

Blixtenfiering


Det är mycket Blixten hemma, även om det ibland löses av av pirater, djungeldjur och den gamla favoriten Madicken så dominerar ändå Blixten och hans kompisar. 

Vi har ju köpt en del kläder på loppis med Blixten på, några tröjor och ett par byxor. Ibland kan det dock vara problem - kläder behöver ju tvättas. Så för någon vecka sedan började första fasen av den totala Blixtenfieringen. Jag stickade en liten Blixten, samma som bilden till mössan jag stickade - fast utan mössa runt liksom. Sen sydde jag på den på Lilla S. fleecetröja - så vips så hade vi en tröja som var lockade att sätta på sig.

Sen började jag kolla lite efter lappar med Blixten och hans vänner på, laglappar och stryka-på-lappar och allt vad de kallas. De var inte lätta att hitta, kostade en del och var inte superfina heller. Men jag hittade en bit tyg på tradera istället. Inte så stor bit, men det fanns bilder på Blixten, Bärgarn, Kungen och några till. Det gick jättebra att klippa ut bilarna och sy på dem på hans byxor, så nu har han ett par med Bärgarn, med Blixten, med Kungen och ett par med min egen favorit Fillmore. Sheriffen och brandbilen Rödis skall appliceras fast på ytterligare par när vi kört en tvättmaskin.

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar