söndag 25 december 2011

Julafton

Vi blev åtta till årets julfirande. Jag, lilla S. och G förstås, min mor, mormor, moster med man och en av mina kusiner. Och deras tre hundar.

Vi dukade upp julbordet och åt vid prick 12.



Lilla S. julmåltid bestod av inlagd gurka och prinskorv, punkt slut.

Gästerna kom med solen...

Myseldning och titt på gamla bilder.

Efter Kalle Anka fikade vi och tände sedan granen. Den röda klockan på stången och pappgirlangen på väggen hade min mor fyndat på en second hand-affär i Stockholm. Likadana hänger på andra sidan salen.

Sen kom Tomten med en säck full med klappar. Mest till lilla S, som inte kunde hålla sig utan började riva upp pappret på sin stora Blixten McQueen-bil. Den hade han önskat av tomten när han träffade honom på Ica Maxi.

Min kusin fick en hemsk afrikansk mask, som lilla S. provade.

Vi avslutade dagen med risgrynsgröt och saftsås innan det var dags för alla att åka hemåt. Lilla S. och jag byggde ihop tre av legomodellerna han fått. Riktigt lego numera, inte Duplo.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar