tisdag 19 april 2011

Bort med salsluckorna!

Jag var borta onsdag-fredag förra veckan. Istället var lilla S. mormor och morfar och hälsade på - vilket var mycket uppskattat. Fast han blev glad när jag kom tillbaka på fredagskvällen. Men gladast blev nog katterna. Lilla K. hade knappt vågat sig ner - det var ju en otäck Zeppo-hund där nere - men när jag kom var det plötsligt okej. Spatt har också varit extra gosig.

Varje gång jag åker bort och kommer tillbaka så verkar våren ha tagit ett stort kliv framåt. Nu i lördags plockade vi ned luckorna in till salen, som med lite eldning håller sig kring 19-20 grader. Trots kalla nätter - i morse var det tex bara två grader varmt.

Det är väldigt skönt att kunna utnyttja hela huset igen.

Imorgon onsdag är det vägföreningsmöte, och nästa vecka årsmöte för hembygdsföreningen, som jag dåraktigt nog gått med på att sitta i styrelsen för. Visserligen bara om suppleant, men ändå.

Idag hörde också Sven Ericsson av sig, en vital 90-åring som är på gång med en bok om Börje-bygden. Jag bjöd förstås över honom, nångång efter påsk. Det känns för övrigt som att det är dags att intervjua alla "gamla" Börjebor och missionshusaktiva, innan de faller för åldersstrecket.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar