tisdag 12 april 2011

Slut på vårfloden

Kunde idag konstatera att det slutat tränga in vatten i källaren och att golvet är på väg att torka upp. Vårfloden blev alltså bara en vecka lång i år.

Lilla S. och jag städade bilen idag, som dessutom fått sommardäcken på. A-klass bilvård i Boländerna skötte skiftet, och jag höll på att få hjärtat i halsgropen när de upptäckte en spik i ena däcken. Det var dock böjd, och rätt liten, och det läckte inget när vi drog ut den.

Jag passade för övrigt på att fylla på tanken på en Q-star(?)mack, när jag såg att bensinen bara kostade 13,93. Det är rätt billigt, ser jag när jag jämför på http://bensinpriser.nu/. Igår kunde jag i tidningen läsa att "På måndagen nådde bensinpriset nya rekordnivåer då de ledande bensinbolagen höjde priset på 95-oktanig bensin till 14,48 kronor". Det går alltså att hitta billigare bensin än så.

Det blommar blåsippor och violer i trädgården. Påskliljorna har fått knoppar, och tulpaner och rabarbern har börjat titta fram. Väderleksrapporten varnar för någon enstaka minusgrad på nätterna, men det ska inte vara något problem.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar