lördag 2 juni 2012

Ruskväder och ommöblering

Vi vaknade upp på lördagsmorgonen till regnrusk och halv storm - och sex grader varmt. Jag hade faktiskt eldat i salen både igår och i förrgår, och idag var det inget snack om att det behövdes igen.

Vi tog en skön förmiddag hemma, plockade och pysslade. G. försökte lösa Melodikrysset, men gick bet på dagens Povel Ramel-special. Själv var jag inte mycket till hjälp.

Efter lunch tog vi oss en tur till Stadsmissionen, som oss ovetandes dessutom hade 50% på allt i butiken, en vecka framåt med start idag. Vi fyndade bland annat detta:

Två brandmanshjälmar i plast införskaffade vi också för två kronor - vi tänkte skänka dem till dagis utklädningslåda.

För ett par veckor sedan köpte vi ett par jalusiskåp på Blocket för en billig penning. De var fyllda med papperssorteringsfack, perfekt för en egenföretagare. Idag bestämde jag mig för att ställa dem på ett lite bättre ställe...

...nämligen under Billyhyllorna bredvis skrivbordet i salen. Det var bara att skruva ned den stora griffeltavlan, tömma hyllorna på böcker, skjuta in skåpen och så upp med hyllor och böcker igen.

Bokhyllorna höjdes med 65 centimeter, och tack vare att skåpen bara var 44 cm djupa så såg det hel okej ut. Tyvärr var skåpen bara två och hyllorna tre - har någon ytterligare ett skåp med samma mått (bredd 80) till salu så är vi förstås intresserade!

Griffeltavlan kom också på lite mer barnvänlig höjd, fast jag får hålla mina anteckningar till den övre delen hädanefter. Hade jag varit riktigt händig hade jag fixat rep och talja så att tavlan kunde hissas upp och ned istället för att sitta fast och blockera innehållet i bokhyllorna, men det får vänta. Det är ju dessutom bara skönlitteratur bakom...

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar