torsdag 24 februari 2011

-30

De senaste kvällarna har temperaturen sjunkit 10 grader på en timme, efter solen gått ned, och kölddimma har svept in åkrarna. Kvällar och nätter har det varit mer än 20 grader kallt. I morse var det rekord med -30. Bilen startar dock snällt, vilket förstås är tur eftersom bussarna är sportlovslediga.

I tisdags morse svängde jag förbi Carolina, för att se om jag kunde hitta kvarnen som ska ha funnits i Tiby i boken Svenska kvarnar från 1940. Den låg dock på magasinet och måste beställas fram. Istället slog jag upp lite Börje-beskrivningar i diverse topografisk-statistiska böcker. Ska lägga upp dem senare

I onsdags tog G. och jag en tur på bokrean på morgonen efter att ha släppt av lilla S. på dagis. Det blev dussinet böcker för runt 700 kronor totalt. Sedan gick vi upp till Universitetets kansli i Skandalhuset där G. hämtade ut sitt examensbevis, som hon behövde för en ansökan.

Idag skulle barnen skulle ha grillat korv ute på dagis, så jag hade med mig en Ikeakasse ved. Det var dock närmare 20 grader kallt vid lunch, så grillningen fick ske inne i ugn istället. Nu på kvällen har dock temperaturen stigit, och det sägs bli bara några minusgrader i helgen. Kanske är kylan över för denna gång.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar