torsdag 31 mars 2011

En vas med Börje kyrka

Jag får skylla bristen på uppdateringar att jag varit bortrest i fyra dagar över förra helgen. Konferens i Småland, vilket var givande, om än lite tråkigt att vara borta hemifrån.

Idag fikade jag uppe på öppna förskolan med L., som ska flytta in till stan. Hon undrade om jag ville ha en vas med Börje Kyrka på hon tänkte göra sig av med:

Självklart, svarade jag. Den hade tillhört hennes farfar och farmor, och är graverad med deras förnamn och årtalet 1960. Motivet är rätt roligt, för egentligen var de aktiva i missionsföreningen och inte i kyrkan. På ett sätt så har vasen hittat hem.

Det har varit hyfsat soligt senaste veckan, men även några dagar med snöfall som dock raskt smält undan.

G. tog mopeden in till stan för första gången 23 mars, för att få in vanan till fredagen då jag var borta och hon fick lämna och hämta lilla S på dagis

På torsdagen 24 mars mötte vi en en mystisk bil med snabel på hemvägen från dagis.

Den sprutade nån sorts asfaltsgrus och lagade hålen i vägarna. Rätt bra dessutom.

Medan jag roade mig i helgen var G. och lilla S. lyckligtvis inte helt ensamma. Lilla S. mormor och morfar kom på lördagskvällen och åkte på söndagseftermiddagen, på väg hemåt från släktbesök längre söderut. Lilla S. var full med historier om den nya vattenledningen de dragit in hemma hos sig, och som morfar berättat för honom om.

Mycket underhållande. Lilla S. börjar bli bra på att återberätta saker. Idag fick jag tex veta att kompisen N. från prästgården brutit foten när han hoppat på sina föräldrars säng. Aja baja.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar