tisdag 8 mars 2011

Vårfeber

Vi hade tänkt åka in till stan i lördags, beställa golvet till köket, besöka biblioteket, med mera. Men även om lilla S. vaknade tidigare än vanligt så var han inte så pigg på förmiddagen, och somnade i soffan vid 10. Sen kunde vi konstatera att han hade feber. Lördagen sov han mest bort, var piggare på söndagen, men han och G. fick hålla sig hemma medan jag veckohandlade.

Det har varit plusgrader på dagarna nästan hela förra veckan, och det märks i trädgården:

Allt skräp börjar komma fram också...

Katterna solar på trappan...

...och av min snöborg återstår inte mycket.

Så här såg vägen ut i söndags - den är torr och fin hela vägen in till stan.

I måndags morse hade jag ett möte inne i stan, och passade på att lämna in G:s moped för årets service på Såma. G. och lilla S. var hemma. Efter en sen eftermiddagslur tog vi sen en tur till stan, besökte bibliotek och åt en hamburgare. Barnavdelningen stänger vid 19, upptäckte vi, men vi hann med att vara där en stund i alla fall.

Idag tisdag gick lilla S. på dagis. 1,5 timme innan jag brukar hämta ringde de dock och tyckte att han hade feber. Han hade varit lite småhängig på dagen, och bara sovit en halvtimme. Jag hann i alla fall hälsa på Lena på öppna förskolan och äta en semla innan de ringde. När jag kom dit var han förstås rätt pigg, och jag fick dra honom och lilla E. runt gården i två pulkor, som vi sedan tillsammans med lilla M. fyllde med snöbollar. Lekfarbror... men varför tvinga honom att gå hem när han inte vill?

G. var på jobbmiddag ikväll, så vid 20-tiden åkte vi in och hämtade henne. Imorgon blir det hemma och vab. Det ska ju vara en feberfri dag innan han får gå tillbaka. Vi får se vad vi hittar på, förhoppningsvis är han frisk och odräglig!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar