lördag 12 november 2011

11-11-11

Vad gjorde du 11:11 2011-11-11? Lilla S. och jag åkte till Bens Tyres och fick vinterdäcken påsatta. Jodå, det var en vanlig dagisdag, men jag svängde förbi och kidnappade honom vid 11. Har man lovat så har man! Jag lämnade tillbaka honom lagom till lunch.

Det var i sista momangen för övrigt. Idag var det någon minusgrad på morgonen och förmiddagen, och nästa vecka verkar kunna ge fler sådana dagar. Snön lyser dock med sin frånvaro.

Idag var det städdag på dagis på förmiddagen. Vi åkte dit alla tre. G räfsade bland annat löv, och jag hjälpte att flytta grillplatsen från hörnet till en mer central plats på dagisgården. Det var en stor cementring fylld med sand och stenar, men med lilla S. hjälp - och dagis trehjulingar med släp - gick det ändå rätt raskt.

Hemma fortsatte jag städa i salen. Alla kartonger på podiet åkte in i smattarna igen, eftersom det inte lär bli något uppsågande av valvet mot sydfönstren innan i vår. Dessutom får jag celebert besök nästnästa vecka.

Jag hittade mitt gamla lego. Lilla S. har fått leka med en liten del av det tidigare, nu tog jag fram ytterligare delar. Vi byggde raketer, knasiga bilar, en borg och till sist Lellefant och Knorran från den (sjuka) animerade serien Djungelhjul på Disney channel:


Okej, färgerna stämmer inte, men lilla S. kände igen dem och skrattade förtjust. Senaste veckan har vi för övrigt märkt att han börjat sjunga med i signaturmelodierna på tv.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar