söndag 12 september 2010

Varde ljus!

Höstlöven har börjat singla ned, och lilla S. tyckte det var dags att klippa gräsmattan. Han bad om hörselskydden och körde iväg.

G:s far åkte hemåt med Zeppo vid lunch, men G: mor stannade kvar, eftersom hon ska på begravning på tisdag.

Dagens kändes rätt lång, mycket tack vare att jag fick röjt bland kartongerna i stora salen medan lilla S. sov middag. Ett antal blev uppackade, ompackade eller nedstuvade i källaren eller in i smattarna. Nu är det bara två med kläder och skor kvar, och sen slipper festdeltagarna snubbla över kartonger i alla fall.

Jag klättrade upp och plockade ned de tre gamla infravärmarna som satt kvar på väggen. Det gick lättare än jag trott, även om jag blev lite sotig av kolpulver som ramlade ut från de gamla kolstavarna. Jag ror jag ska se om jag kan spara lite pulver och göra ett fingeravtrycks-kit ;)

Vi plockade också in en av de gamla hatthyllorna - tre meter lång tänkte vi sätta upp den på den inre kortväggen vid huvudingången som en temporär garderob för disputationsfesten om drygt två veckor.

Lite stolt över mig själv är jag också. I förmiddags bytte jag nämligen den trasiga dimmern i matsalen mot en ny, vanlig kontakt. Efter lite svärande fungerar nu matsalslampan återigen! Okej, kontakten är inte riktigt fastsatt som den ska i väggen än, men den är inte farlig på något sätt. Så sparade vi en slant på elektriker - man får _byta_ kontakter och uttag själv om man vet vad man gör, men inte dra nya ledningar.

G. satt och precis och skrev dedikationer i sin avhandling, medan Spatt vaktade lådan från tryckeriet. Imorgon ska vi skicka ut inbjudningarna till festen. Nu sova inför ännu en arbetsvecka...

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar