fredag 15 oktober 2010

Första snön och tågkaos

De första snöflingorna för säsongen singlade ner över Uppsala idag. Det syntes dock aldrig något på marken, även om det enligt bilen var -2 ikväll när vi hämtade G. Lilla S. och jag hade en grabbkväll, medan G. var på spa och åt middag med tjejkompisar.

Idag fick vi ett vedlass levererat, om möjligt ännu torrare och fint kluven än förra året. Får se om vi hinner försöka få igång vedkapen imorgon. Det är nämligen städdag på dagis också på förmiddagen.

Jag hade för övrigt tur med tågen i eftermiddags, när SJ i sin visdom stoppade alla "gamla" tåg efter misstankar om sprickor i hjulen. Som van pendlare litade jag inte på de ständigt framflyttade prognoserna om när tåget skulle gå - om orsaken fick vi inte veta något - utan jag tog dubbeldäckaren med slutstation Gävle på andra sidan stationen, och hann precis i tid till dagis.

/A

1 kommentar:

  1. Vad trevligt med en spakväll! Det skulle sitta fint just nu med två sjuka barn och svärmor och svärfar på besök. Hoppas allt är bra med er alla! Vi kanske kan få komma på besök någon gång? Till dess tjuvläser jag er blogg. Jag har också blivit med blogg om än något ofrivilligt.

    SvaraRadera