torsdag 9 december 2010

Besiktning och besök

Rolf fick sin årliga besiktning idag. Han var i mycket gott skick som vanligt, förutom en liten "bra att veta"-notering om att höger krängningshämmare var på väg att bli utsliten.

Jag passade på att tanka och handla också. Besiktningen var i Librobäck, och Q8 och Nelins inte långt därifrån. I veckan har jag kört bilen på ångorna - enligt färddatorn var det bara 20 kilometers bensin kvar i tanken - men exakt hur lite det var vet jag inte. Av någon anledning fick jag inte tanka för mer än exakt 800 kronor på automatstationen. Det blev bara drygt 60 liter med dagens bensinpris.

Mittemot Nelins nya fina lokaler ligger lågprisvaruhuset Mixmix. Där hittade jag en liten ljusslinga, några registerblad till pärmar, och onyttigheter som After Eight-choklad. Å andra sidan köpte jag mest mjölk, bröd och frysta pommes frites på Nelins.

Anledningen till kompletterandet var att lilla S. morföräldrar kom på besök idag. De stannar till på lördag, och får nöjet att vara barnvakt imorgon kväll, när vi ska på disputationsfest.

Jag var på kommunens informationsmöte i församlingshemmet om en planerad Linnéstig ikväll också. Mer om det när jag hunnit fota av pappren i dagsljus, men det var rätt intressant.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar