torsdag 16 december 2010

Snöoväder

Vi höll knappt på att komma hem i eftermiddags. Börjevägen var oplogad, och snödrivorna rätt rejäla.

Jag hämtade G. efter att ha handlat lite i stan. Vi hämtade lilla S. på vägen, och hamnade bakom bussen efter fyrvägskorsningen. Det gick bra, ända till att en mötande bil stannade för snävt för att släppa förbi bussen. Och sen fastnade bilen.

Det sista jag slängde in i bilen var en stor snöskovel, så med den fick vi fram bilen ur drivan. 20 meter senare halkade dock bussen i diket.

Just när jag med hjälp av några andra skottat en väg runt bussen för bilarna kom snöplogen och drog upp den. Till sist, efter 20-30 minuters längre resa än normalt kom vi hem. Tur det, för en timme senare började julfesten. Mer om den morgon.

/A
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du finns, snäll som få.

    Man får ha ett överlevnadskitt i bilen så här års man vet aldrig vad man råkar utför.
    När vi åkte till Norrtälje i måndags hade jag en korg med med varmt thevatten frukt och filt ifall nåt skulle hända mannen tycker jag är lite jokkig men bättre för mycket än för lite.
    Ha det så bra Lena

    SvaraRadera