torsdag 2 december 2010

En frostig vinterdag

En fantastisk vacker dag idag. Rätt dimmig, och en temperatur som stigit till 12-13 grader under nollan under natten, vilket gav centimeterlånga iskristaller på allt. Så, varning för ett inlägg med många bilder.

Fåglarna uppskattar maten...



Utsikt nedåt tomten med raden björkar.

Lärkträdet ser ut som en vitsprejad julgran.

Gungan har rep av frost.


Det är mycket trafik uppåt tomten...

...och nedåt är det mest kattspår.

Idag var sista öppna förskolan innan juluppehållet, och jag tog chansen att fika med Lena, och de två andra föräldrarna som var där. Med barn kan tilläggas, det är bara jag som utnyttjar den som föräldrafika utan barn ;) Men lite social måste jag vara, nu när jag sitter ensam hemma och jobbar.

Börje församlingshem...


...och Börje kyrka.

Det var vackert ljus åt sydost. Nu har jag zoomat lite med kameran, men till vänster i bilden ser man faktiskt förskolan.
Och så här såg det ut när jag hämtade lilla S. vid 16:30.

Vi åkte raskt hem utan att gunga idag, och tittade på Rorri racerbil och Byggare Bob, som vi spelat in på digitalboxen, innan vi gjorde mat (sambalfisk med ris). Medan vi väntade på G:s buss som kommer vid 18 lekte vi båt med den uppochnervända puffen i tv-rummet.

Det var bara 7 grader i salen idag, och eldning och lite byggfläkt under kvällen drog inte upp temperaturen mer än till drygt 9 grader. Vi kör konvektorelementet i tv-rummet när vi är där, liksom i sovrummet för att värma upp det lite innan vi ska sova. Det går väl en 10-15 extra kilowattimmar per dag på det, men det är bara tiondelen av vad golvvärmen drar ändå.

Imorgon blir det vedhuggning och inbärning av ett antal lass. Idag var jag lite trött - tung i huvudet, som av en annalkande förkylning. Hoppas det inte blir värre än så.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar