måndag 3 augusti 2009

För mycket saker?

Man har väldigt mycket saker. I söndags tänkte vi packa upp lite mer köksgrejor - vi hade packat upp så att vi klarade oss, kunde ju till och med bjuda fem gäster på mat. Och ändå stod det igår typ sju banankartonger med grejor som hörde till köket... det är helt otroligt.

Samma sak nu ikväll, plockade upp en av våra låga Billyhyllor (en av A:s gamla i bokfärg som jag inte tycker är fina) och satte i klädkammaren för att ha lakan i. Upptäckte då hur många örngott vi äger egentligen, och då är inte alla kassar och kartonger som det står "lakan, dukar mm" på uppackade än, förhoppningsvis är det mest dukar och mm kvar i dessa.

Åkte för första gången till jobbet idag, förutom jättemycket dimma på morgonen gick det bra. Mopeden är fortfarande svårstartad (det måste finnas ett trick och jag måste komma på det snart...) och inne i stan är det så mkt korsningar, rondeller och rödljus att jag inte kör snabbare än en cykel, men det känns säkrast så. Dock jag kände mig iaf så lättad när jag kom ut på landsvägen att jag kunde gasa på, vilket väl är ett framsteg.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar