torsdag 4 mars 2010

Ännu mer snö idag - hurra!

Alla verkar ha tröttnat på vinterkyla och snöande. Alla utom jag, kanske. Jag finner fortfarande en barnslig förtjusning i att köra bilen Rolf i snö och blåst, på oplogade vägar. Jag kanske tröttnar nästa år, men det är fortfarande så roligt att vi fick en riktig vargavinter, vårt första år som husägare.

Idag tog G. bussen och hämtade lilla S. på dagis tidigt, så att jag fick en hel arbetsdag i Stockholm. Ringde bland annat till Marriott i New York och kollade internetpriser inför en konferens. 750 dollar för att utnyttja ett redan befintligt trådlöst nätverk - glöm det.

När jag kom hem, med ett tåg som faktiskt både gick och kom fram i rätt tid (SJ var förstås ändå tvungna att ställa till det genom att låta det gå från fel spår utan att informera om det förrän i sista minuten) snöade det igen. Det hade kommit såpass att Polis-Stefan var ute en vända med plogen på vägföreningsvägen. Nu har det dock slutat, men vinden viner runt knutarna.

När G. hämtar måste hon dra lilla S. i pulka de tre kilometerna hem. Lyckligtvis tycker han om attt åka pulka, och det finn en hel del att se på vägen. Det var dock lite väl blåsigt idag, tyckte de.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar