måndag 15 mars 2010

Ögoninfektion

Jag blev hemringd i fredags av förskolan. Lilla S. hade fått ögoninfektion - och det hade han verkligen när jag kom efter lunch. Det gula klet han haft då och då tidigare i ögonen var ingenting mot detta.

Helgen räckte inte för att kurera sig, så det blev vab-dag idag också. G. och jag delade på dagen så att vi kunde arbeta halvtid, och imorgon stannar hon hemma hela dagen. Sen lär det bli min tur på onsdag igen, om det nu inte sker någt mirakel imorgon.

Nå, förutom att det är obehagligt för lilla S. så är han rätt pigg. Idag blev det ett par timmar ute med vagn och pulka på eftermiddagen, och beskådning av traktorn som håller på att gräva elkabel vid kyrkan. Den stod dock stilla och reparerades. Vi fick höra att praktiskt taget alla kyrkor har matats med högpänning och haft en egen transformator i källaren, men det skulle det bli ändring på nu. Den ordinarie kabeln till Börje kyrka var för övrigt redan trasig (jopp, orsaken till ett av strömavbrotten här i huset i somras).

G:s mor kom med tåget ner i eftermiddags också. Hon ska vidare till Jönköping imorgon, och sover över här. Tydligen är det lovdag i skolan idag och 845:an går inte - något G. med mor upptäckte när de försökte ta 1735-bussen hem. Lilla S. och jag fick avbryta matlagningen och åka och hämta istället.

På hemvägen somnade lilla S. - och missade tyvärr dagens begivenhet. Precis när vi svängde in på vägföreningsvägen raskade en ståtlig räv fram över snön en bit bort. En riktig räv denna gång alltså, men tyvärr inga bildbevis.

/A

1 kommentar:

  1. Hej, loppisen som ligger ovanför tapet affären är den som ligger över Fyrisfärghus tror jag den heter , brevid livetsord det är dras loppis som jag menar.

    SvaraRadera