tisdag 23 mars 2010

Färger färger färger

En jobbarkompis höll på att göra bilder till en artikel som vi skriver. Efter att ha försökt kombinera massa färger snyggt så kom hon på at det nog finns folk som gör sådant professionellt. Så med lite googlande upptäcktes många bra sidor, bland annat Colourlovers and Kuler.

Jag blev så inspirerad att måla om köket... vi skall ju göra det men när man ser alla fint sammansatta färgkombinationer så blir vår konstiga gulskrikiga köksvägg ännu fulare. Har nästan dessutom kommit på vilka väggskåp vi kan ha i köket. Och skall vi sätta upp väggskåp så är vi dumma om vi inte målar väggen först - annars kommer skåpen upp och den knepigt gula färgen blir kvar.

Vi har ju kommit fram till att en liten sittplats med bord skulle vara mycket trevligt - vi har ju faktiskt sol i köket på dagarna, och då måste några skåp upp på väggen. IKEA hade några grunda badrumsskåp som skulle kunna funka - så det blir en tripp ut dit i helgen och kolla hur de ser ut i verkligheten.

Långfredagen kanske vore en bra målardag...


/G

1 kommentar:

  1. Tack vare ert inlägg kom jag åter på tanken att skaffa mig en NCS-snurra. Nu har jag en sådan i min ägo och ser fram emot att göra min första "fångst". Kolla

    http://bloggeddie.blogspot.com/2010/03/pa-min-morgonpromenad-till-jobbet-varje.html#links

    så förstår ni vad jag menar...

    SvaraRadera