måndag 8 mars 2010

Vårkänslor och bra PR

Jag vet inte vem som fattade beslutet att kompensera alla resenärer, men det kändes väldigt bra att gratis kvittera ut ett 2000-kronors 30-dagarskort på Uppsalapendeln i morse. Det hjälper förstås inte tågstressen i katastrofmånaden februari, men minnet har redan bleknat en aning. En vettig ursäkt hjälper lång väg, och den som tog beslutet på SJ ska ha beröm för den insikten.

Nu kanske det inte bara var SJ-ersättningen som gjort att februari känns mer avlägsen. När jag landade i Uppsala på eftermiddagen var det strålande sol och fyra grader varmt. Både vägbanor och vår trapp tittade fram under isen, och lilla S. ville aldrig gå in efter dagishämtningen. Efter att inte ha längtat efter våren alls känns det nog som att nej, det är nog inte så dumt trots allt...

En dags tö gör ingen vår. Det är rätt rejäla snövallar kvar längs Börjevägen...

/A

1 kommentar:

  1. Jag gick vallgatan hem från jobbet i dag, tänkte att jag kanske möter G och lilla s.
    Sen tänkte jag att snälla kossor håll er på rätt sida om staketet för annars måste jag vända och gå den tråkiga vägen hem.
    Tjinge ling Lena

    SvaraRadera