måndag 28 februari 2011

Lilla S. ritar traktor

Idag hade vi utvecklingssamtal på förskolan efetr att ha lämnat lilla S. Han verkar trivas och sköta sig bra - äter som en häst, pratar en massa och är allmänt social. Vi fick också se en bild han ritat:

Han har ju varit galen i att vi ska rita traktorer åt honom rätt länge, men det här är det första figurativa vi sett att han gjort själv. Det påminde mig om min favoritbok när jag var liten:

Tvättbjörnen försöker förklara för de andra djuren vad han sett när han klättrade upp i det stora trädet för att se vad det var som bullrade så förskräckligt.

Såna här alltså. Lilla S. tycker att den är rätt rolig han med, Vi i skogsdungen av Bill Peet.


Efter dagis idag gungade vi. Rätt så högt.

När vi åt middag så sade jag att salen var 12 grader varm - jag har eldat varje dag de senaste dagarna - varpå lilla S. glädjestrålande vände sig och deklarerade: - Nu är salen varm, nu kan du gå in i salen mamma!

Och det gjorde vi förstås. Satt i soffan framför brasan och läste lite, skickade ner saker i rutschkanan och slängde oss på schäslongen. Fast det var fortfarande rätt kallt, så efter någon timme gav vi upp.

Ute ikväll hade tempen sjunkit till hela minus 10 enligt kökstermometern, vilket inte riktigt stämmer med yr.no:s prognos på 3 grader kallt. Imorgon ska det bli -2, enligt samma prognos.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar