söndag 27 februari 2011

Ny kökssoffa

Fredagen blev en lite oväntad vab-dag. G. och jag jobbade båda hemifrån, men redan vid 9 ringde de från dagis och meddelade att lilla S. hade rännskita. Så det var bara att komma och hämta honom. Det var ytterst motvilligt han åkte hem...

Givetvis var han pigg och glad resten av dagen, utan vidare besvär. Vi tog tillfället i akt och åkte förbi Gränby vid lunch, för att handla lite strumpor, kalsonger och skor till mig. Jag hittade färgglada varianter av alla och var nöjd.


Det var såpass varmt att lilla S. kunde gå ut utan overall och skotta lite snö.

På lördagsmorgonen hittade G.en Blocketannons om en kökssoffa, 150 cm lång och med förvaring under locket. Den vi hade var dels inte vår, och dels lite väl ranglig för en 2,5-årings klättrande. Sagt och gjort, jag ringde och vi åkte dit efter lunch. Säljaren berättade att det säkert ringt 20 personer på förmiddagen och frågat om den var kvar. Jag hade varit först med bara några minuter.

Rolf svalde soffan utan problem - alltid trevligt med Volvokombi - och vi åkte hem med den, 600 kronor fattigare.
Trasmattan som utgjorde sofflockstyg var inte riktigt i vår smak, så G. hämtade en bit vaxduksliknande tyg vi haft som duk.
Att byta var snabbt avklarat.

Ny, rejäl soffa på plats!

Den gamla vill nog G:s syster G. ha tillbaka, nu när de köpt hus och allt. Isärplockad är den rätt behändig.

Så här glad blir man när man fyndar två stora kexchoklad på köksbordet efter veckohandlingen - jag glömde att lägga in dem, och lilla S. kom glädjestrålande springande med en under vardera armen.

Ikväll har vi spenderat lite mer pengar. Först på BBC:s webbshop, både åt oss själva och en av G:s kollegor, och sedan på Panduro, som reade väggdekorsplast. Enkel att sätta dit och ta bort, påstås det. För 300 kronor tror vi nu ha en lösning för att göra det gula kaklet i köket vitt. Nå, vi får väl se...

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar