fredag 13 november 2009

Bussarna till Börje

Under månaderna vi har bott här ute har jag åkt en del buss, inte mycket med ett drygt tiotal gånger iaf. Dock har har dessa resor främst varit in till stan, ofta har jag åkt bussen in till jobbet och sedan har A och lilla S hämtat mig med bilen. Men nu har både jag och A åkt hemåt också och upptäckt något intressant - bussarna som åker ut till Börje är ofta försenade, trots att vi går på på starthållplatsen på centralstationen.

Första gången var för ungefär två veckor sedan när A skulle åka hemåt på kvällen, bussen var försenad men kom efter ett tag. Andra gången var för en vecka sedan vid elva på förmiddagen då lilla S och jag skulle åka hem efter att ha vaccinerat oss. När bussen kom ungefär tio minuter försenad så sade chauffören att den inte hade startat, lite halvtrasig buss alltså. Likandant var det igår kväll när jag skulle hem från jobbet. Bussen var drygt fem minuter försenad och sen var den lite halvtrasig också, man fick gå fram och säga till när man skulle av för "pling-systemet" fungerade inte. Och när man väl skulle gå av fick chauffören gå ut och öppna dörren, för det systemet funkade tydligen inte heller...

Så tre gånger av tre så har bussen varit försenad. Nåväl, hem har vi kommit och islutänden har vi inte blivit mer än fem minuter försenade, så får se om bussen är i tid ikväll - och om den är hel.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar