fredag 10 september 2010

G. spikar och myggen svärmar

Stor dag idag. G. har fått sin avhandling från tryckeriet, och spikade den idag. Jag smet tidigare från jobbet för att hinna leverera spiken (handsmidd, köpt på Byggfabriken). Efteråt blev det spiktårta från Fågelsången.

Vi fick med oss två hela tårtor hem, så om någon tittar förbi och våldgästar oss imorgon eftermiddag så kommer de åtminstone inte gå hungriga härifrån (chokladtårtan är enormt mättande).

Typiskt nog lyckades jag glömma att köpa parkeringsbiljett, och hade precis fått en p-bot på 350 kronor när jag kom ut till bilen utanför BMC. Men det hade nog gått lika illa om jag köpt biljett, eftersom jag tänkt åka senast 16 för att hämta lilla S., men blev tio minuter sen. Det hade nästan känts värre... sabla p-vakter!

Kvällen tillbringade vi - en timme av den i alla fall - på åkern utanför huset, där vi lekte med de stora halmbalarna. De gick utmärkt att åka rutschkana nedför (så länge man blev fångad), leka kurragömma runt, eller bara stå lutad mot och filosofera, tyckte lilla S.

Vedkaps-Anders och hans fru hann gå förbi på vägen, och hela vändan genom skogen och tillbaka över Brunnby innan vi lyckades slita oss.

Översvämningsmyggen - vi tror det är de i alla fall - har dykt upp de senaste veckorna. Ikväll var de många, men inte alltför aggressiva. Istället lekte en hel svärm av dem precis ovanför halmbalen. Torka av skärmen och se om du ser dem på bilden ovanför trädtopparna!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar