fredag 7 januari 2011

Kramsnö!

Äntligen, ja det var nog första gången denna vinter, så var det kramsnö ute. Vi trampade en gång runt knuten på huset till andra sidan. Spatt blev glad, nu kunde han traska runt annat än till vedboden och ut på vägen. Han försökte dock gräva fram salsentrén när han ville in, men det gick inte riktigt.

"Vad gör du", undrade lilla S. Sen gjorde vi en snögubbe, förstås:

Och tog en promenad ner till bäcken för att slänga snöbollar i den, men den var nästan helt översnöad. Vi slängde oss själva i snödrivor istället.
Efter att lilla S. och jag hamnat i djupsnön på åkern upptäckte jag att den hade rätt bra konsistens för att göra snöblock...

...och murade upp en liten snöborg. Det riktigt kliar i fingrarna att bygga något större på tomten!

Bygga gjorde vi ändå - en snölykta av större format. När det mörknat tände vi den med ett stort blockljus.

Kameran gör inte riktigt mysfaktorn rättvisa.

Jag fick en vansinnig idé om att återskapa det 60-tal myrstackar av jord jag grävde upp i somras från gräsmatten som ljuslyktor istället. Det skulle bli rätt häftigt, tror jag.

/A

2 kommentarer:

  1. Oj vilken överskotts energi du måste ha, men lugn bara sådana anfall brukar gå över.

    På tisdag är ditt personalrum öppet igen då bjuder jag på fika om du har tid.
    Tjing Lena

    SvaraRadera
  2. Ahh, äntligen, vi ses då! :D

    /A

    SvaraRadera