måndag 1 februari 2010

Första vab-dagen - igen

Okej, jag måste erkänna - jag plockade aldrig ut någon tillfällig föräldrapenning för vård av sjukt barn i fredags. Idag var det tänka att lilla S. skulle börja på dagis igen - han var rätt odrägligt pigg igår och sprang runt på Ica Maxi och skrek - men i morse var han inte alls bra. Görel tog bussen in till jobbet, och jag stannade hemma med ett hängigt barn som lyckades sova flera timmar både på för- och eftermiddagen.

Så, det blev vab idag istället, och anmälan över nätet i femtielva steg i Försäkringskassans system. Även om han var piggare ikväll är det ingen idé att försöka imorgon, så G. stannar hemma och jag åker och jobbar.

Samtidigt är både G och jag lite krassliga. Ont i halsen, och för mig en rejäl snuva det senaste dygnet. Otäcka, de där dagisbacillerna - men kanske vi haft tur och missat magsjukeutbrottet som kan ha varit på gång...

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar