söndag 7 februari 2010

Traderafynd

Jag har då och då kollat på tradera efter roliga tyger man kan sy fina saker av, eller då och då kanske är en underdrift... maniskt kollat varje dag om det kommit in något nytt är nog en mer korrekt beskrivning. Till mitt försvar skall jag säga att förutom den stora kartongen med tygsnuttar som jag köpte innan vi flyttade så har jag inte köpt något.

Eftersom jag har idéer om vad jag vill sy av de tyger jag har så känns det dumt och köpa ännu mer tyg och få ännu fler roliga uppslag som man inte har tid att förverkliga. Men man måste ju kolla så att det inte kommer in något oemotståndligt till salu.

Och så var faktiskt fallet för någon månad sedan, mitt bland alla sjuttiotalsinspirerade tyger så hittade jag ett guldkorn från ett annat årtionde. Jag tycker också att de starka silutterna av blommor och djur i vitt i kombination med klara sjuttiotalsfärger är jättefina, men vad folk är beredda att betala för det känns lite överdrivet.

Mitt fynd är från åttiotalet istället och består av Goliat. Jag köpte gardinen för att kunna använda tyget till lapptäcke eller liknande, men när den kom så var figurerna så stora och fina att jag inte har hjärta till att klippa sönder det.

Så vi hängde upp gardinen som den var i arbetsrummet istället. Det blev jättebra och någongång är det ju tänkt att det skall bli Lilla S rum. Fast idag har vi precis flyttat in symaskinen i arbetsrummet för att frigöra plats i övre hallen. Där har vi nämligen slutfört ett nytt projekt inkluderande en säng till Lilla S - men det är en annan historia. Så det dröjer nog innan arbetsrummet blir något annat än just arbetsrum.

Dock pryder Goliat sin plats även utan barn i rummet och nu har jag ett annat traderafynd på spaning som jag kan tänka mig bjuda en hel det för, får se om jag blir lyckosam.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar