måndag 22 februari 2010

SJ-stress

Nej, nu ger jag upp jobbpendlandet tills SJ och Banverket fått ordning på sina spår och vagnar. I morse fick jag sitta på golvet i en halvtimme försenat tåg, och på eftermiddagen fick jag springa som en dåre till ett tre timmar försenat Faluntåg för att hinna hämta på dagis. Jag hann till 16:20, knappt, trots att jag gick från jobbet strax efter 14.

Denna sportlovsvecka har UL i sin visdom dragit in Börjebussarna - för det åker väl inga på dem om det inte är skola? Det innebär att G. måste åka med mig både in till stan och tillbaka, och inte kan hämta på dagis med mindre än att hon tar taxi. Så, för att undvika att resten av familjen blir strandsatta, och för min egen hälsas skull, jobbar jag från Uppsala imorgon. Punkt slut. Dumma SJ.

Men grattis Kalla och Haag till silvret!

/A

P.S. En riktig köldknäpp i morse - G. letade förgäves efter strecket på kökstermometern innan hon hittade det långt ner på -26. I köldhålet fyrvägskorsningen var det -32. Enligt väderrapporten härintill ska det vara -18 just nu - det blir kallt när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar