fredag 26 februari 2010

Kräk

Stackars lilla S. har åkt på kräksjukan som härjat på dagis, upptäckte vi i bilen på väg hem igår. Dagiskompisen D:s föräldrar hade fått vända i bilen på väg till dagis samma dag, fick jag höra när jag ringde och sjukanmälde honom.

Idag blev det alltså en vab-dag för undertecknad, och lite sura reaktioner från jobbet. Vi byter nämligen kontor i helgen, och jag var inte riktigt klar med packningen. G. hade dock både undervisning och ett möte hon inte kunde missa.

Det har dock gått bra idag - lilla S. har bara mått illa i bilen när vi var tvungna att skjutsa G - bussarna går ju inte på sportlovet. Middagen med ris och falafel slukade han, och allt väl än så länge.

Imorgon ska jag upp tidigt och ta bilen ned till Stockholm, för att hämta hem min gamla stereo och några kartonger med privata saker (läs: böcker) som inte ska med till nya kontoret. Flyttgubbarna början 0800, så till dess måste jag vara där. Det känns ändå bättre att göra trippen på helgen än att ha försökt i rusningstrafiken tidigare i veckan, där det var både köer och olyckor. Jag har ju bara gjort en Stockholmskörning tidigare som körkortsinnehavare, och det var i somras när vi köpte de gamla köksskåpen.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar