onsdag 3 februari 2010

Ännu mer dagis - och snö

Det har visst bara blivit dagisinlägg den sista tiden, och fler blir det. Idag stannade G hemma och Sverker åkte till dagis. Där verkade han pigg när vi lämnade honom - men innan lunch ringde de och sa att han bara velat sitta i knät och inte leka med de andra barnen.

När G. kom för att hämta honom satt han och åt, och flinade genast upp sig. Medan fröknarna berättade hur olik sig han varit sprang han till fönstret, tittade på fåglarna tillsammans med lilla D, slängde sig i den stora röda madrassen och for iväg för att hämta leksaker. Precis som vanligt alltså. På hemvägen somnade han dock och sov sedan i fem timmar (!). Trots det var han trött som vanligt på kvällen.

De kanske tycker vi är lite konstiga som släpade dit ett "sjukt" barn, men till försvar kan vi säga att han alls inte var sjuk igår, och inte särskilt trött på morgonen idag. Undrar om han bara jäklades idag...

Å andra sidan så har det ju varit en varannandagssjuka detta. Varannan dag trött, och varannan dag jättepigg. Imorgon borde vara en pigg dag, och min tur att stanna hemma. Jag tror faktiskt att vi åker dit, så får jag avvakta utvecklingen i personalrummet.

Återigen snö på hemvägen förresten, och stora vinddrivor på vägarna, som dock var plogade. Jag blev tvungen att svänga förbi en mack och köpa ett nytt torkarblad, eftersom det var så varmt så snön smälte och jag inte såg något. Det på förarsidan hade gummit nämligen lossnat på. 134 kronor och monteringshjälp därtill på OKQ8!

Sen höll jag på att köra fast i de stora drivorna precis innan huset. På vägföreningsmötet i höstas så sa de ju att det vägen ofta blåste igen här. Jag tog det rätt lugnt för att inte hamna i diket, men körde istället för långsamt. Genom att koppla ur antispinnsystemet kom jag dock till slut loss och kunde svänga in på uppfarten. *puh* Hoppas att Rolf inte överansträngde sig.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar