söndag 12 juni 2011

Helgväder

På fredagen var G. hemma och vabbade, och jag själv började dagen med att åka och kolla upp Saaben hos Saabexperten, som var vänliga nog att svara "kom bara förbi" när jag försökte få tag på en verkstad som hade tid. Fem minuters koll med datorn visade på något med bränsleblandningen - som antagligen försökt justera på grund av det tunga släpet. De släckte varningslampan, och det skulle inte vara något problem.

På eftermiddagen tog vi en sväng förbi BMC, där G:s grupp firade en publicerad artikel.

Lördagen var en varm dag. Lilla K. sökte skydd i skuggan, medan G. sydde på sin klänning hon skulle ha på en disputationsfest senare på kvällen.

Själv sökte jag skugga under den stora björken. Eftersom stegen stod kvar efter räddningsauktionen av K, så passade jag på att såga av lite döda grenar.

G. planterade lite på trappan.

Senare lekte lilla S. med mitt gamla trämekano, och hittade en halv bild på en kran han tyckte att jag skulle bygga. Efter lite klurande så!

Idag söndag kom G:s föräldrar förbi på vägen hem. Vi bytte tillbaka bilarna och bjöd på lunch. Själv har jag mått hyfsat. lilla S. likaså, men G. är rejält snuvig. Hoppas vi blir av med förkylningen nu i veckan.

I morse var det åska, och en kort regnskur. Det behöver nog växterna, men kanske inte gräsmattan som det är hög tid att försöka avverka igen. Men det får bli senare!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar