fredag 31 juli 2009

Mopedtur

Mopeden fick sig ett lite skevt framhjul när vi klämde in den i bilen, så vi har fått det fixat. Efter att ha ringt till Lelles motor (som inte kunde rikta det) så tipsade de om Leffes cykel som kunde fixa det. De har verkligen underbara namn de där meckarna... ännu roligare är det att en anställd på Lelles hade en bror som jobbade på Leffes.

Så nyss var jag ute på min första längre mopedtur på sisådär sexton-sjutton år. Armarna skakar fortfarande lite grann, halva min 15 minuter långa färd genomfördes nämligen på grusväg i varierande kondition. Men det kändes bättre att köra i slutet än i början, så några svängar till innan måndagens jobbtur så blir det nog bra, eller i alla fall acceptabelt. Det finns ingen hastighetsmätare på mopeden men jag tror inte att jag kommer upp till 30 km i timmen i alla fall. Kanske jag når dessa hastigheter när jag blir mer van och säker - sådär framåt oktober.

Det största problemet nu är att starta motorn, man liksom springer igång den, jättesmidigt om man vet hur man skall få in knycken, som det är nu måste jag försöka så många gånger innan den startar att jag nog skulle kunna springa halva vägen... Men jag skall hårdträna starter i helgen så jag slipper stå som ett totalt miffo på BMC på måndag.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar