onsdag 17 november 2010

Rimfrost och kräk

Det lär ha varit en vacker dag i Uppsala, kall, lite dimmig, men med träd och grenar klädda i vackra iskristaller.

Dagen blev dock inte riktigt som vi tänkt. Lilla S. mådde nämligen illa just som vi skulle iväg till dagis, så det var bara att ställa in den färden. Det var först ikväll han kunde behålla lite saft. Jag var förstås hemma och tog hand om honom, och G tog en tidig buss hem.

Synd att det var just idag också, eftersom det var maskerad på dagis. G. sydde honom en flugsvampsmössa igår kväll, i samma stil som Tomtebarnens. Jag satt och jobbade sent, på skrivbordet bredvid, när jag hörde kattbråk utanför.

Jag sprang ut med den starka diodlampan i högsta hugg, och överraskade pingelkatten som bråkade med Spatt. Morr och fräs skrek jag och jagade den, skuttande och svärjande över snön, hela vägen över bäcken hem till sig. Det bär mig egentligen emot, men jag tänker inte vara vän med grannkatterna på våra egnas bekostnad.

Nu sova, och hoppas att lilla S. mår bättre imorgon.

/A
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar