lördag 9 oktober 2010

Kattungar... vilken dag som helst!

Jag skrev tidigare att jag inte känt några rörelser i Spinn-katts mage. Den här veckan har jag känt efter... och jo, visst rör det på sig nu, och nog sticker det ut lite kattungedelar här och var på magen. Högst 14 dagar minus en knapp vecka kvar då.

Spinn är väldigt klängig och följer oss från rum till rum, och sover i vår säng. Går hon ut är det inte långt, så att hon skulle få för sig att gömma kattungarna någonstans verkar inte troligt. Men i får se hur det går - vi är ju borta 8-9 timmar på veckodagarna. Förhoppningsvis blir det dags någon gång under dygnets andra timmar.

Idag åkte vi till Bålsta för att gratulera min nu 81-åriga mormor. Där tog vi en promenad till ortens hemelektronikbutik och köpte henne en ny dvd-spelare, som ska tjänstgöra som cd-spelare efter den gamla som gått sönder. Min mor stötte på en gammal bekant bakom disken i butiken...

På vägen hem stannade vi i kokosbollsrondellen och köpte två lådor. Vi fick smaka på några lösa också, och lilla S. lät sig väl smaka. Det hindrade dock honom inte att göra snabbt slut på den sista pajen efter festen (från frysen) när vi åt middag. Mest luft i kokosbollarna, förstås.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar