tisdag 13 april 2010

Spatt på äventyr

Igår när Lilla S och jag kom hemputtrande på moppen så väntade katterna ivrigt på oss. Vi vill inte gärna att de skall vara ute medan vi jobbar, så på vardagarna så blir klockan framåt halv fem innan de kommer ut. Men solen sken så fint så de hade några trevliga och spännande timmar framför sig.

Medan jag och Lilla S kollade läget i sandlådan och räfsade bort lite gammalt gräs från ölandstokarna så var Spatt ute på jakt. Och han lyckades. Han kom framtill oss med en mus/sork-likande sak i munnen. Han var ganska stolt och ville visa men vi fick inte komma för nära och titta. Några kort hann jag iaf ta med mobilkameran innan han kastade upp den döda musen i luften och lekte vidare med den.

När Lilla S och jag förflyttat oss till gungan några minuter senare så hörde vi kattmorr och fräs. Jag gick och kollade och vid äppelträdet hade Spatt träffat på grannkatten. Det var Spatt som lät en hel massa och den andra katten stod mest uppburrad och såg förvånad ut. Jag tror inte ens att de hade slagits utan det var bara markeringar och ljud. Men det är skönt att katterna säger till de andra katterna som kommer in på tomten, vår tomt har nog varit lite allmän vandringsplats för diverse katter i området men Spinn och Spatt skall väl ha ett litet revir i alla fall.

Spatt verkade inte allt för skakad av händelsen utan ville gärna vara ute några timmar till.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar