söndag 13 juni 2010

Blåst och nya lampskärmar

Det är förstås ironiskt att dagen efter vi vattnat landet regnade det, något som fortsatt lite av och till under helgen. Det är dock vilsamt med regn mot taket när man ska sova, tycker jag...

Lilla S. har haft feber av och till i helgen, och kombinerat med envis blåst och regnskurar har vi inte fått särskilt mycket gjort ute. I lördags åkte vi till Boländerna för att handla staketsektioner på Bauhaus att bygga ihop en grind mot vägen av. Vi hann med Röda Korset (inga fynd), Toys 'r us (Duploklossar) och Biltema (gångjärn, regnmätare med mera), innan vi åt lunch på IKEA.

Där hittade vi två lampskärmar på rea vi föll för - en till köket och en till en golvlampa i salen. Vi hittade förstås en billig golvlampa i fyndhörnan också. Vi kunde ha svurit på att vi aldrig tidigare sett skärmarna som nu var på rea - och vi brukar ha ganska bra koll. Nå, IKEA får skylla sig själva.


Jag hann i alla fall jobba en timme med att röja undan avsågade grenar från måbärshäcken, och gå lös med en sekatör på en mängd utlöpare. Än är det dock mycket kvar att göra... så jag väntar med före- och efterbilderna.

/A

P.S. Nu höll jag på att glömma Spatt-kattens dagliga presenter. Natten mot lördagen blev vi väckta av att han jamade ute i hallen på övervåningen. Död mus - eller sork vad det nu är - som jag var tvungen att beundra innan jag fick slänga ut den genom ytterdörren. Men fem minuter senare var den tillbaka, och konsumerades av Spatt under benknakande. Nå, bara att svabba bort blodet från golvet. En stund senare avlevererades en näbbmus vid sovrumströskeln...

Idag kom han in med en mus när G. och lilla S. tog en tupplur i soffan. Han åt upp den på trasmattan i matsalen, och lämnade bara blodspåren efter sig. Vår kattingång genom ett av salsfönstren har sina sidor! Även om katterna förstås tycker det är roligt att kunna springa in och ut som de vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar