tisdag 22 december 2009

Frökatalog

I lördags morse sov Lilla S (och A) länge, jag var som vanligt vaken tidigare och började planera trädgård i mitt huvud. Julen är nu så nära inpå så det är ju liksom inget kvar att planera.

Vad gäller trädgården så har jag åtmistone två olika förslag skissade i huvudet, vi kan ju i stort sätt utforma det som vi vill eftersom det bara är en stor öppen grönyta på ena sidan av huset. Så man kan leka med att anlägga gångar, plantera buskalléer och andra roliga saker.

Och igår, som ett brev på posten - så kom det ett brev på posten. Eller rättare sagt en katalog, Impectas frökatalog. Så jag satt halva natten och kollade på roliga grönsakssorter, det är tur att vi inte har ett växthus än - då skulle man kunna odla massa knasigt roliga saker. Nu fick det räcka med att sukta efter miniblomkål, mangold, massor av slingrande bönor och olika sorters sallader. Jag var glad varje gång jag kom till en avdelning med grönsaker som jag inte var intresserad av - typ spenat och rädisa.

En sak som jag vet att jag skall köpa är ramslök i alla fall, både söta blommor och ätlig. Jag hittade dessutom två olika sorters solroser som skulle kunna vara lämpliga till vår solroshäck. Dock kommer den ju bli ganska lång så då kan det vara bättre att köpa fröer i större kvantitet, Runåbergs fröer brukar ha större förpackningar, men deras hemsida var nere för underhåll just nu, så får återkomma efter nyår.

/G

http://eline.impecta.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix1.htm&p=H&wts.ACCESS=passthru
http://www.runabergsfroer.se/
http://www.froer.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar