torsdag 12 augusti 2010

Aja baja, Alfons Åberg

Ikväll var det varmt och soligt. Lilla S. hämtade sand från sandlådan och gjorde geggamoja i en kärra, som han sedan drog omkring med på gräsmattan efter maten. Han somnade strax efter 21 idag med, och vi tittade färdigt på ett avsnitt av Antiques Roadtrip innan vi gick upp. G. för att läsa fler artiklar, och jag för att sortera fler papper.

Lilla S. har blivit en riktig Alfons-älskare. Det började med att G. rotade fram sina två, bland annat "Gonatt, Alfons Åberg". Vi lånade "Det spökar, Alfons Åberg" på biblioteket i lördags, och den har vi varit tvungna att läsa fyra-fem gånger i sträck nu på kvällarna.

Till lilla S. glädje låg det ett paket från "Mostor" G. i brevlådan idag, med "Aja baja, Alfons Åberg", där han leker med pappas verktygslåda men inte får leka med sågen. Mycket uppskattat.

Själv har jag alltid tyckt att Alfons är världens fulaste barn, men jag måste nu erkänna att han ändå har en viss charm. Det lär bli att skaffa fler, framöver.

Jag köpte en bok om att starta företag och en om aktiebolag idag på lunchen. Efter lite bläddrande inser jag att det är tur att jag gillar att sortera och hålla ordning på saker (även om jag inte har något emot att sprida ut dem i en röra också). Administration... hoho. Som tur är kan G:s pappa bokföring, så jag har någon att fråga om råd om den biten i alla fall. Revisor bör man förstås skaffa också, men hur raggar man sådana till ett nystartat företag egentligen? Någon som vet någon bra Uppsalabaserad?

/A

P.S. Jag var duktig och skickade ut en offertförfrågan om värmepumpar via en webbsida idag. Frågan gick till fyra Uppsalaföretag. Förhoppningsvis återkommer några av dem relativt snabbt. Av någon anledning lämnade Ecoluft-säljaren inte någon fullständig offert på luft/vatten-pumpen på papper, utan bara priset på 95.000 för en komplett installation på 9,6 kWh. Jag tror jag minns det mesta som ingick iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar