tisdag 10 augusti 2010

Rolig lekplats i Flogsta

Nätbokhandlaren Adlibris har gratis frakt, om man väljer frakt via Schenker. Det innebär dock lite knepiga utlämningsställen, och ikväll åkte vi 9 kilometer till Ica Väst i Flogsta för att hämta en beställning.

När vi ändå var där tog vi en liten promenad. G. bodde i Flogsta som student i närmare tio år. Vissa saker har dock förändrats sedan dess. Bland annat fanns det nu odlingslotter utanför ett hus, och en rätt stor klätterställning hade vuxit upp på en tidigare tom lekplats. Den kunde vi naturligtvis inte motstå.


Den var inte precis avsedd för tvååringar, men med lite hjälp från pappa så utforskade lilla S. gångbroar och de tre rutschkanorna. Den högsta var rätt hög...

Inte konstigt att han inte ville gå därifrån, men klockan 20 fick vi ändå slita oss. Efter en hel dag på dagis, plus en timmes lek nu på kvällen, somnade han sedan som en stock.

Sov gjorde dock inte vi, även om vi gick och lade oss innan 22. G. låg i sängen och läste artiklar för sin avhandling, och jag sorterade in ytterligare en bunt gamla räkningar och fakturor i pärmarna, och kände mig riktigt duktig. Men ska jag bli egenföretagare måste jag lära mig att ha ordning på pappren!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar