tisdag 31 augusti 2010

Old Jamaica Ginger Beer - en recension

Vi stännade på Hugos vid Biotopia i söndags och fikade lite. Jag fick syn på nedanstående burk, som jag inte kunde motstå frestelsen att testa. De hade nämligen pratat om ingefärsöl (eller -läsk)-flaskor på Antiques Roadtrip (inte att förväxla med Roadshow).

Till min förvåning var den rätt god! Ingefärssmaken var inte alls så påträngande som jag trodde, och hela smakupplevelsen var något helt annorlunda. Däremot så hade jag kunnat klara mig undan den eldiga eftersmaken. Men den är nog inte där för alla ingefärsölsorter.

Självklart är det Grays American Stores som importerar den. Tror bara de har butik i Stockholm nu, men däremot så verkar de ha blivit bra på att sälja vidare saker som grossist.

/A

1 kommentar:

  1. Ginger Beer är underbar i drinkar! (Och som vanlig läsk!) Har du några tips på var man kan köpa Ginger Beer, så skicka in det till oss! Vi har börjat kartlägga Stockholm, men skulle vilja ha butiker i hela Sverige: http://www.romrom.se/r/ginger-beer-stockholm/

    SvaraRadera