söndag 3 januari 2010

Trasmatta

När jag kollar på alla inredningsprogram så blir jag jämt helt hulk på att de aldrig sätter upp några gardiner. Men trots att vi bott här ett halvår nu så är ännu inte alla gardiner uppe. Jag kan väl försöka skylla ifrån mig på att de gardinstänger vi hade i lägenheten är alldeles för långa (och då bortse från det faktum att vi har varit på IKEA två helger av tre och enkelt kunnat köpa nya) eller att vi har väldigt fina fönster.

Hursomhelst så har vi numera gardin i matrummet iaf, men det krävdes en ny matta för att det skulle ske. I höstas så beställde mamma nämligen en trasmatta till oss, det finns en kvinna däruppe i norrland som väver trasmattor billigt. Dock vet man inte riktigt vad man får eller hur lång tid det tar. Vi kom fram till att vi ville ha något ljust i gult och grått - och det var vad vi fick. Systern lämpade av mattorna förra helgen när de sov över här på väg söderut efter julfirande norrut.

Med den nya mattan på plats så kändes det nästan tvunget att sätta upp gardingstången och en gardin. Och det ledde till inköp av tyg att klä om kökssoffan med, det har verkligen behövts och även om jag inte hittade något gulrutigt tyg i indisk bomull som jag föreställt mig så blev det blå bra det med. Med allt det ljusa på plats kändes den röda julduken malplacerad, så den fick hamna i tvättkorgen, tomten och ljusstakarna får dock stå kvar ett tag till.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar